Branschföreningen för Onlinespel (BOS) har valt in den danska kasinooperatören Lyckost ApS till ny medlem. Lyckost har svensk spellicens och verkar i Sverige med samma varumärke som dess företagsnamn och licensinnehavare: Lyckost.

– Vi är oerhört glada över att välkomna Lyckost som vår 21:a medlem. Att nå 21 betyder att du blir tjock när du spelar Blackjack, men som branschförening kan vi aldrig bli för många. Lyckost ger oss kunskap om spelmarknaden i allmänhet och den danska spelmarknaden i synnerhet. Det är av värde, eftersom det är ett land som liknar Sverige, men som låg nästan ett decennium före med att införa ett licenssystem för spel om pengar, säger Gustaf Hoffstedt, BOS generalsekreterare.

– Lyckost är en del av CEGO-gruppen som även driver onlinekasinon i Danmark (spilnu.dk) och Storbritannien (happytiger.co.uk). BOS har varit en nyckelspelare i utvecklingen av den svenska spelmarknaden. På Lyckost anser vi att det är viktigt att spelbranschen samarbetar och engagerar sig med tillsynsmyndigheterna. På Lyckost är vi glada över att bli en del av BOS. Vi ser fram emot att få fler insikter om den svenska marknaden och stötta med de insikter vi har från många år på den danska marknaden och Storbritannien, säger vd Allan Auning-Hansen, Lyckost ApS.