Missade du BOS seminarium om svenskarnas attityd till och kunskap om spelbranschen? Ingen fara, vi lägger nu ut seminariet i efterhand så att alla kan ta del av det online.

Under seminariet presenterades en rapport som visade svenskarnas attityd till och kunskap om spelbranschen i ett antal nyckelfrågor. Svenska folket hade i en undersökning fått svara på vad de trodde om exempelvis:

Ökar eller minskar spelreklamen?
Hur stor andel av befolkningen lider av spelmissbruk?
Hur mycket skatt betalar spelbolag i Sverige?

Svaren från svenska folket ställdes i relation till hur verkligheten ser ut, och allt presenterades under seminariet. Därefter följde en panel med experter.

Under seminariet hörs
• Lina Karlsson, Client Advisor, Novus
• Thomas Mattsson, Senior Advisor, Bonnier News
• Adam Reuterswärd, Marknads- och klientkoordinator, Spelfriheten
• David Forsström, Universitetslektor, Inst. för psykologi, Uppsala universitet
• Philip Lagström, General Manager Sweden, Kindred Group

Ta del av rapporten här
Ta del av seminariet i efterhand

Detta BOS-arrangemang var en del av den europeiska branschföreningen EGBA:s initiativ European Safer Gambling Week.